FEM MATEMÀTIQUES OBSERVANT EL NOSTRE ENTORN
A través del nostre cos i de materials que tenim a l' escola o que provenen de l' entorn natural; comptem, descobrim, classifiquem i fem raonament lògic.
Us deixo algunes entrades diferents . Cliqueu els noms de colors
CLASSIFIQUEM MATERIAL DEL PATI; amb tot el que tenim al pati ens preguntem com ho podem organitzar i van sortir diferents propostes i així vam començar a posar ordre a tot el que tenim.
QUADRES DE DOBLE ENTRADA; amb les pales, galledes i rasclets fem raonament lògic i les posem al seu lloc segons correspongui en base a dos criteris (objecte i color)
QUADRAT, CERCLE, TRIANGLE I CLASSIFICACIONS: amb el nostre cos vivenciem com fer un quadrat , un cercle i un triangle. Ens anem fent preguntes sobre quants nens necessitem, com ens agafem...?
A partir d`aquí descobrim diferents qualitats en formes iguals; mides ( gran-petit) . gruixos ( gruixut-prim) i colors i formes. Fem classificacions.
EL DAU GEGANT: tenim un dau gegant que ens serveix per fer molt jocs i en aquesta ocasió els nens tiraven i havien d' arribar a la meta però només podien fer tants passos com deia el dau.
COMPTEM TRONCS: Amb trons tallats relacionem número i quantitat apilant. I aplilant apilant descobrim que hem fet una escala.
FEM ESTADÍSTICA: a partir de la sortida a l' aeroport fem un sondeig a la classe sobre amb quins transports hem pujat alguna vegada i ho representem amb les peces de lego grans. Aquesta feina també la transportem sobre paper amb gomets.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada